KÖPVILLKOR


Allmänt

Kunder som inte är registrerade företag omfattas av konsumentförsäljningslagen och lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Du kan läsa mer om dessa lagar på Konsumentverkets hemsida, www.kov.se.  Genom att använda och handla på vår hemsida accepterar du även de villkor som beskrivs nedan. Eftersom villkoren kan uppdateras (till exempel på grund av tekniska förändringar, vårt systems kapacitet eller relevanta lagar och lagkrav) rekommenderar vi att du regelbundet kontrollerar denna sida för att ta del av eventuella uppdateringar.

Priser

Priser anges i svenska kronor / SEK , inklusive moms och fraktkostnad. Priserna kan ändras från tid till annan, se www.malmagroup.se för de senaste priserna. Priserna gäller vid köp inom Sverige.

Beställning

I vår webbshop beställer du enkelt och utan tillkommande fraktkostnader eller expeditionsavgifter. För att handla måste du vara minst 18 år.

Betalningssätt

PayPal
PayPal tillåter användning av kreditkortsbetalningar och PayPal-konto. Betalningsvillkoren gäller så snart transaktionen har godkänts. Det finns ingen extra kostnad för användning av kreditkort. För mer information om PayPal-tjänster, gå till www.paypal.com. Vi gör vårt yttersta för att vara exakt med information om priser och tillgänglighet. Trots våra ansträngningar kan det dock inträffa fel som kan innebära att vi har sålt allt vi har producerat av en viss vara eller att priset måste ändras. Skulle det hända, kan vi bli tvungna att avbryta försäljningen och återbetala kunden. Detta kan ske när som helst under inköpsprocessen när ett misstag eller fel upptäcks. Anledningen till den avbeställda försäljningen kommer att anges tydligt för kunden.
Swish
I vår webbshop kan du också enkelt betala via Swish.

Leveranser

Vi levererar med post inom Sverige inom ca 1-3 arbetsdagar, förutsatt att varan finns i  lager.
Blir en vara restnoterad  får du den automatiskt så fort den finns i lager igen. Självklart har du rätt att häva ditt köp vid eventuella leveransförseningar om de är av väsentlig betydelse för dig. Ditt paket ligger kvar hos utlämningsstället i 14 dagar. Om du inte har hämtat ut ut ditt paket i tid går det i retur till oss.

Returer och byten

Vi accepterar alla byten och returer i hela 14 dagar. Ångerrätten utnyttjas genom att varan returneras. Ångerrätten utnyttjas genom att varan returneras. Vid retur kan det ske avdrag beroende på vilket skick varan är i. Väljer du att returnera varan så betalar du returfrakten själv vid inlämning. Du kan inte returnera ditt paket mot postförskott. Observera att det är du som kund som har ansvaret för att din retur kommer tillbaka till oss. Tänk därför alltid på att spara inlämningskvittot när du returnerar en vara.
Om en vara är är felexpedierad eller på annat sätt felaktig står vi självklart för returfrakten. Kontakta då vår kundtjänst så snart som möjligt,
Uppge alltid personnummer och kontonummer i samband med returen för att få återbetalt returbelopp insatt på din bank- eller personkonto.
Vid kort eller Direktbetalning sker återbetalning till det kort/bankkonto du använde vid ditt köp. Normalt kan det ta upp till ca 2 veckor från det att vi mottagit din retur tills du erhåller återbetalningen oavsett kommer inte återbetalningen att kosta dig något.

Reklamation

Konsumentköplagen ger dig rätt att reklamera en vara inom 3 år, under förutsättning att varans egenskaper avviker från det som avtalats eller som följer av lag. Viktigt att du därför påtalar eventuella fel inom skälig tid (inom två månader anses som skälig tid). Sker en reklamation efter sex månader är det upp till dig som konsument att bevisa att felet varit ursprungligt. Vid reklamation ersätter vi dig för eventuella fraktkostnader samt andra kostnader som uppkommit i samband med reklamationen. Du kan meddela oss att du önskar reklamera en vara på det sätt som passar dig bäst. T.ex. kan du meddela oss skriftligt samband med att du skickar tillbaka den reklamerade varan till oss.
Vi följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer (ARN) – www.arn.se. ARN:s huvuduppgift är att pröva tvister mellan konsumenter och företag och fatta ett beslut som är en rekommendation om hur tvisten ska lösas. Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna reklamationsnämndens beslut. Eventuell tvist ska lösas av Allmänna reklamationsnämnden (ARN)

Färger

Det finns ingen möjlighet för Malma Group att garantera att våra produkters färger är exakt rätt återgivna på bilder i vår webbshop. Detta beror på vilken dator du har och vilka inställningar som är gjorda på den.